آموزشکده زبان انگلیسی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

چگونه سخنرانی خوبی داشته باشیم

آدرس آغازین استیو جابز در سال 2005 در دانشگاه استنفورد   که آموزش زبان انگلیسی نزدیک به 8 میلیون بار در YouTube مشاهده شده است. هشت سال پس از تحویل آن ، هنوز یک نسخه متنی در سراسر وب پرواز می کند. سخنرانی برای پیام خود بسیار قدرتمند است - گرسنه بمانید ، احمق باشید - همانطور که برای ساختار و تحویل آن است. وی گفت: "امروز می خواهم سه داستان از زندگی ام را برای شما تعریف کنم." "خودشه. معامله بزرگی نیست فقط سه داستان. »و با این کار ، بینندگان (و خوانندگان) قلاب می شوند.

سخنرانان عمومی آینده جهان ، توجه داشته باشید. لازم نیست میلیاردر سیلیکون باشید تا سخنرانی خوبی داشته باشید. بهترین سخنرانی ها شامل یک پیام روشن و مرتبط و چند داستان عالی برای نشان دادن آن است.

ارائه های فایده پاورپوینت و بارهای داده را فراموش کنید. درعوض ، گفتار خود را ساده و با شروع روشن ، میانه و پایان نگه دارید. روی یک موضوع تمرکز کنید و سایر موارد را از بین ببرید. نیک مورگان ، همکار Forbes ، رئیس کلمات عمومی ، شرکت و نویسنده Trust Me: چهار قدم به صحت و کاریزما می گوید: "گفتارها نوعی ارتباط ناکارآمد هستند." "مردم چیزهای زیادی را که می شنوند به خاطر نمی آورند ، بنابراین تمرکز کرده و آن را ساده نگه دارید."

 

از حکایات استفاده کنید. جین پرژر ، استاد دانشگاه کلمبیا و رئیس شرکت سخنرانی و مربیگری شرکت اوید ون می گوید: "مردم وقتی سخنرانی را آسان تر می کردند اگر می فهمیدند که تنها کاری که باید انجام دهند پیدا کردن یک پیام کلیدی و سه داستان عالی برای پشتیبانی از آن بود." وی گفت: "این نوع سخنرانی ها نیز آسان تر هستند زیرا نیازی به خواندن آنها نیست. اگر شما یک داستان زندگی کرده اید ، می توانید آن را از حافظه و با احساس واقعی بگویید. و داستان ها در ذهن مردم می چسبند. وقتی داستانی را به مردم می گویید ، احساسات آنها را برانگیخته و دوپامین را در مغز خود منتشر می کند ، که باعث می شود آن محتوا چسبناک شود. به عبارت دیگر ، اگر مردم را به احساس آنچه درباره شما صحبت می كنند احساس كنید ، آنها فراموش نخواهند كرد. "

 

با مخاطبان خود مرتبط باشید. از خود بپرسید مخاطب چه مشکلی را می خواهد حل کند و ابتدا درباره آن مشکل صحبت کنید. مورگان می گوید: "فقط و پس از آن ، در مورد تخصص خود به عنوان راه حل این مشکل صحبت کنید." "مخاطبان با طرح این سؤال که چرا شروع می کنند ، شروع می کنند. چرا من اینجا هستم؟ چرا باید اهمیت بدهم؟ اگر زود به آن سؤالات پاسخ دهید ، آنها می پرسند چگونه. کار شما این است که ابتدا به این سؤال پاسخ دهید و سپس به چگونگی رسیدگی بپردازید. "

 

تشکر از شما سپاسگزاریم و به سمت راست پرش کنید. مردم اغلب با تشکر از معرفی کننده یا ابراز خوشبختی خود در آنجا ، شروع به سخنرانی ها را می کنند. مورگان می گوید: "در عوض ، با یک داستان فریم درست به پرش بپردازید که نشان می دهد موضوع بدون ارائه همه چیز ، یک آماری ، یک سوال یا نوعی تعامل با مخاطب چیست." اگر می دانید سخنرانی شما درباره چیست - و باید در مورد یک چیز باشد - باید یک زمان آسان برای تصمیم گیری در مورد باز کردن داشته باشید. درست وارد داستان شوید و به مخاطب اطلاع دهید که صحبت شما در مورد چیست.

از زبان بدن استفاده کنید که باعث راحتی شما می شود. اگر نشانه هایی از عصبی بودن ، مانند عبور از بازوها ، یا چسباندن دستان در جلوی شکم خود را نشان دهید ، مخاطبان شما احساس ترس و وحشت شما را حس می کنند و کمتر به پیام شما باز می شوند. مورگان می گوید: "شما باید وانمود كنید كه زمان خوبی را سپری می كنید و برای مخاطبان باز است تا آنها بتوانند اوقات خوبی داشته باشند و به روی شما بازگردند." "صحبت های عمومی موفق همه چیز مربوط به شور و هیجان است. اگر هیجان زده باشید ، مخاطب شما نیز خواهد بود. "

 

 

راست بایستید چه در طول صحنه قدم بزنید و چه در پشت یک لچک بایستید ، سعی کنید وضعیت خوبی را حفظ کنید. پرهگر می گوید: "تصور کنید که سر شما توسط یک رشته بسته شده است."

صرف نظر از سبک صحبت کردن طبیعی ، سخنان خود را بیان کنید. Praeger می گوید: "اصالت مهم است." "شما نمی توانید کسی باشید که نیستید. از طرف دیگر ، شما می توانید بهترین نفس خود باشید. اگر شما به آنچه می گویید متعهد نیستید ، از نرمی جلوگیری نمی کند. اشتیاق ، تعهد و اعتقاد برای تحویل بسیار مهم است و شما می توانید این کار را انجام دهید ، خواه نرم و روان باشید یا نه. هر نوع سبک تحویل کار خواهد کرد. "

سخنرانی خود را از قبل تمرین کنید. پرهگر می گوید: "شما بهتر است تمرین کنید در حمام و سخنرانی را در سر خود انجام دهید تا اینکه در مقابل آینه تمرین کنید. "شما باید با صدای بلند تمرین کنید ، امیدوارم با مخاطب کوچک." تمرین را جایگزین کلمات کشنده مانند "ام" ، "بنابراین" و "مانند" با سکوت کنید.

 

اتاق کار کنید. قبل از سخنرانی خود سعی کنید با اعضای مخاطب صحبت کنید ، تا بتوانید روی چند چهره دوستانه تمرکز کنید ، به خصوص اگر عصبی هستید. پرهگر می گوید: "اگر با یک شخص دوستانه به صورت چهار گوش تماس برقرار می کنید ، همه در سمت چپ خود فکر می کنند که شما با آنها صحبت می کنید." "سپس همین کار را در ربع دو انجام دهید. شما می خواهید صحبت های خود را به عنوان یک سری گفتگو با افراد مختلف در سراسر اتاق ببینید. "

از همه مهمتر ، سعی کنید از تجربه لذت ببرید. مورگان می گوید: "راز ذن واقعی عشق به کارهایی است که شما در آن لحظه انجام می دهید." "اگر بتوانید از بودن در آنجا استراحت کنید و خوشحال باشید ، مخاطبان نیز چنین احساسی خواهند داشت."

در تصاویر: 10 نکته برای سخنرانی عالی

این مقاله به روزرسانی یکی از هلن کوستر است که قبلاً اجرا شده است.

-

آموزشکده زبان انگلیسی ...
ما را در سایت آموزشکده زبان انگلیسی دنبال می کنید

برچسب : انگلیسی, فن بیان, نویسنده : ناصر asrguru بازدید : 271 تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت: 22:12